St.- Jean- Pied -de -Port

14 juli 2012

Lieve volgers,

Veel dank voor jullie lieve, leuke, bezorgde en bemoedigende reacties! Joop, wat fijn dat je veilig thuis bent gekomen en me nu volgt! Suzette, het is goed dat je me er aan herinnert dat onze verre overgrootvader ook deze tocht maakte, ik had het me nog niet gerealiseerd, zal zeker een kaarsje voor hem branden. Dat was pas een echte pelgrim, hij liep van huis en weer terug! Een wonder dat hij dat in die tijd overleefd heeft. Op advies van mijn arts niet vandaag al de Pyreneeën over, maar rustig starten. Vanmorgen in de omgeving 3 uur gewandeld, een stukje in tegenovergestelde richting van de route die we morgen gaan doen. Het was heerlijk wandelweer, wel bewolkt, maar super om te lopen. Zonder rugzak!!Eerst zal ik jullie verslag doen van gisteravond. Om half 8 werden alle pelgrims verwacht in de patio van de herberg, waar we een aperitief kregen. 18 personen, uit Frankrijk, Nederland, Spanje, V.S, Ierland, Australië, Zwitserland, Duitsland. Vervolgens stelde iedereen zich voor. Je noemde je naam, het land waar je vandaan kwam en vertelde waarom je de Camino ging lopen. Huberta, de eigenaresse van de herberg vertaalde supersnel. Er werd Engels en Frans gesproken. Ik deed mijn verhaal in het Engels. Daarna was er een heerlijke vegetarische maaltijd met alleen maar verse producten. Soep vooraf, rijst, ei in kerriesaus, boontjes in een soort tomatensaus, allerlei heerlijke groenten door elkaar en tot slot een zalig toetje en niet te vergeten de wijn. Ik geef toe dat het nogal alcoholisch klinkt allemaal, maar het valt wel mee hoor! Er werden liederen gezongen, wat een ervaring, zoveel saamhorigheid met mensen die je enkele uren ervoor nog niet kende! Ik schrijf straks het vervolg. Tot zo! Hanny

Suzette:14 juli 2012

Ons opaatje reist wel met je mee als een engeltje op je schouder hoor. Tenslotte kent hij de weg hè :))

Jaap:14 juli 2012

Hoi Hanny ,wat een geweldige ervaring met zoveel nationaliteiten om je heen. Doe je het wel een beetje rustig met al die wijn want je moet ook nog wandelen. Ik wens je heel veel sterkte.

Groeten, Jaap.

2 Reacties

  1. Suzette:
    14 juli 2012
    Ons opa'tje reist wel met je mee als een engeltje op je schouder hoor. Tenslotte kent hij de weg he :))
  2. Jaap:
    14 juli 2012
    Hoi Hanny,
    Wat een geweldige ervaring met zoveel nationaliteiten om je heen doe je het wel een beetje rustig met al die wijn want je moet ook nog wandelen ik wens je heel veel sterkte
    groeten Jaap.