Triacastela - Sarria

12 augustus 2012 - Sarria, Spanje

Na een frustrerend verblijf in Triacastela, vanmorgen een ontbijt genuttigd en weer op pad. Het vest ging al snel uit, want het was meteen klimmen. Geen zon, wel nevel. Na een tijdje ging het wat miezeren, ik zag een paar mensen de hoes om de rugzak doen en regenkleding aantrekken. Goed idee, doe ik ook. Waren het Jeroen en Buba uit Utrecht! Hartelijk weerzien! Ze vroegen hoe het met me ging en ik vertelde mijn slechte dag van gisteren. Buba sloeg meteen haar armen om me heen:-), ook zij vertelden hun verhaal. Hadden ook goede en zware dagen. Ze hadden meegemaakt dat er voor een fietser geen plek was om te slapen, die fietser ging toen in het donker verder en werd geschept door een auto! En een verhaal over een Duitse jongen die beroofd was van al zijn waardevolle papieren, paspoort, geld, pasjes en telefoon. Het ergst vonden ze dat de mensen waar het gebeurd was niets wilden doen. Geen politie bellen of op een andere manier helpen. Het was hun probleem niet.. Een tijdje samen gelopen en toen weer verder. De zon kwam er door, dus de poncho kon snel uit. Ik liep weer door boerendorpen, waar het hele dorp bezaaid met mest was. Zoiets zou in Nederland ondenkbaar zijn! Er wordt hier dus veel veeteelt bedreven. Er kwam net een boerin met een hele kudde koeien van haar erf die naar de wei gedreven werd, heb nog gefilmd met mijn camera. Kan ik jullie dus niet laten zien. Ik was erg moe vandaag, ben na 21 km in Sarria gestopt. Herberg gevonden en voor 5 euro alles - behalve wat ik aan heb - laten wassen. Vanmiddag lekker aan de rjvier gezeten op een terras, beetje uitrusten en relaxen:-). Mijn kinderen belden, dus ik ben weer opgekikkerd!

Hopelijk tot morgen! Hanny

Suzette:
12 augustus 2012
Slim om op tijd te stoppen na een frustrerende ervaring de dag ervoor. Frustraties geven geen energie...
Bedenk nog een 'rustdag', daar waar je je prettig voelt en veilig uiteraard!!! Je komt er wel ;)


Rieuwert en Anneke:
12 augustus 2012
Lieve Hanny,

Je hebt straks denkvoer voor de rest van je leven, met al die dingen die je onderweg en ter plaatse meemaakt. Heerlijk dat je vandaag weer wat beter terecht bent gekomen. De dag van gister maar zo snel mogelijk vergeten, lijkt me, of juist op een later moment - rustig thuis zittend in eigen tuin of zo - overdenken en er mogelijk de humor van inzien.

Leuk dat je kinderen bellen! Ik vroeg me al af of je naast je dagelijkse berichten buiten de site om je allernaasten zou spreken. Ja dus. Mooi!

Hier weer terug op eigen stek en er kan nu weer min of meer foutloos getypt worden. De iPad verdraagt namelijk geen correcties achteraf, althans mijn iPad kan daar niet tegen. Dan geeft hij meteen de pijp aan Maarten en kan ik opnieuw beginnen. Wel een kostelijk apparaat, maar dat ff terzijde.

Ik zie dat je zus opnieuw een rustdag suggereert. Lijkt me een navolgengswaardig ideetje van haar! Je hóeft niet steeds door te lopen... De camino blijft heus wel liggen.

Veel liefs van Anneke


Zwanet:
12 augustus 2012
Fijn dat het vandaag weer een betere dag is, de was weer schoon ..alles weer voor elkaar.
21 km dat is toch nog best een flinke wandeling, hoedje af!
Doe maar kallum an!.
Lieve groet.
Zwanet


Leny van Driel:
12 augustus 2012
Hallo Hanny,

Wij zijn weer terug van vakantie, hebben 't goed gehad.
Heb met verbazing je verhaal en wat je meemaakt gelezen.
Wat een mensen heb je in deze wereld, het is soms moeilijk positief te blijven. Heb respect voor je, dat je 't volhoudt. Veel liefs, Leny.


Riet en Nico:
13 augustus 2012
Hoi Hanny, met veel bewondering lezen we je verhalen, rustig aan maar.Je komt er wel, wat maak je toch allemaal mee.
Gr. Nico en Riet


Jaap:
13 augustus 2012
Hoi Hanny,
Wat maak je toch allemaal mee wat hebben we een bewondering voor je doe het maar rustig aan je komt er wel en de dag van gister maar gauw vergeten, een rustdag zou misschien ook welkom zijn, maar dat voel je zelf het beste. Lieve groet, Jaap en Adrie.


 

6 Reacties

  1. Suzette:
    12 augustus 2012
    Slim om op tijd te stoppen na een frustrerende ervaring de dag ervoor. Frustraties geven geen energie...
    Bedenk nog eens 'rustdag', daar waar je je prettig voelt en veilig uiteraard!!! Je komt er wel ;)
  2. Rieuwert en Anneke:
    12 augustus 2012
    Lieve Hanny,

    Je hebt straks denkvoer voor de rest van je leven, met al die dingen die je onderweg en ter plaatse meemaakt. Heerlijk dat je vandaag weer wat beter terecht bent gekomen. De dag van gister maar zo snel mogelijk vergeten, lijkt me, of juist op een later moment - rustig thuis zittend in eigen tuin of zo - overdenken en er mogelijk de humor van inzien.

    Leuk dat je kinderen bellen! Ik vroeg me al af of je naast je dagelijkse berichten buiten de site om je allernaasten zou spreken. Ja dus. Mooi!

    Hier weer terug op eigen stek en er kan nu weer min of meer foutloos getypt worden. De ipad verdraagt namelijk geen correcties achteraf, althans mijn ipad kan daar niet tegen. Dan geeft hij meteen de pijp aan Maarten en kan ik opnieuw beginnen. Wel een kostelijk apparaat, maar dat ff terzijde.

    Ik zie dat je zus opnieuw een rustdag suggereert. Lijkt me een navolgengswaardig ideetje van haar! Je hóeft niet steeds door te lopen... De camino blijft heus wel liggen.

    Veel liefs van Anneke
  3. Zwanet:
    12 augustus 2012
    Fijn dat het vandaag weer een betere dag is,de was weer schoon ..alles weer voor elkaar.
    21 km dat is toch nog best een flinke wandeling,hoedje af!
    Doe maar kallum an!.
    Lieve groet.
    Zwanet
  4. Leny van Driel:
    12 augustus 2012
    Hallo Hanny,

    Wij zijn weer terug van vakantie, hebben t goed gehad.
    Heb met verbazing je verhaal en wat je meemaakt gelezen.
    Wat een mensen heb je in deze wereld, het is soms moeilijk positief te blijven. Heb respect voor je, dat je t volhoudt. Veel liefs, Leny.
  5. Riet en Nico:
    13 augustus 2012
    hoi Hannie met veel bewondering lezen we je verhalen,rustig aan maar.Je komt er wel,wat maak je toch allemaal mee.
    Gr. Nico en Riet
  6. Jaap:
    13 augustus 2012
    Hoi Hanny,
    Wat maak je toch allemaal mee wat hebben we een bewondering voor je doe het maar rustig aan je komt er wel en de dag van gister maar gauw vergeten een rustdag zou misschien ook welkom zijn maar dat voel je zelf het beste lieve groet. Jaap en Adrie.