17 juli 2012 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Goedemorgen! Om 5 uur ging de 1e wekker, kennelijk tijd om op te staan:-) Wij hebben geen haast, want een lange wandeling zit er niet in voor vandaag. Wel moeten we om 8 uur buiten staan en dan 2 km verderop een ontbijtje zien te scoren! De mis gisteravond was indrukwekkend, ik kon er niet veel van verstaan, maar toch vang je wat op en kun je de viering volgen. De kerk was bomvol, heel veel jonge mensen! De landen waar de pelgrims vandaan kwamen werden genoemd en op het laatst werden de pelgrims uitgenodigd naar voren te komen en werden we gezegend. Dat raakte me wel. Als slot zongen de priesters het Salve Regina, prachtig. Het is een heel mooi complex hier, maar zoals overal, slechts enkele paters. Het bisdom hier uit Navarre heeft het overgenomen en alles prachtig gerenoveerd. Een paar jaar geleden sliepen de pelgrims hier op zolder, nu is het luxe. Gisteren onderweg zagen we een houten kruis met een naam er op van een Nederlandse pelgrim die daar ter plekke was overleden. Dat maakt ook indruk. Verderop stond Jan met een caravan waar je koffie e.d. kon krijgen. Jan heette eigenlijk Jean-Marie, Fransman. Hij sprak vloeiend Nederlands en vele andere talen. Aardige man en hij had heerlijke koffie. Even voor de afdaling kwam een vrolijk zingende pelgrim ons voorbij! Die jongen had het erg naar zijn zin en genoot duidelijk van het leven. Hij zong over de soleil:-) arme jullie! Ik ga aan de dag beginnen, straks even naar een apotheek om een stevig verband voor mijn knie. Weet niet of we vandaag nog internet hebben, jullie merken het vanzelf!

Hanny

Leuk dat filmpje .
S6 vandaag.
Ajuuuuuuuuuuuuus.

Rieuwert en Anneke:
17 juli 2012
Op de vroege ochtend genoten van je verhaal en je filmpje. We zijn tevreden met betrekking tot de geestelijke begeleiding. We zijn onder de indruk van het geheel. Ook van de natuur. Het is net alsof we er een beetje bij zijn. Rieuwert is van mening dat ik dit ook moet doen. Zettumop en zuinig zijn op je knie.

Trijntje:
17 juli 2012
goede morgen Hanny,je was al vroeg uit de veren.Hopelijk gaat het met je knie goed vandaag.Wat geweldig dat Jean Marie,er stond met koffie.Ik zou zo mee willen lopen als ik die verhalen lees,een geweldige ervaring.Veel lieve groeten uit Tern ,en voorzichtig met je knieen!! want je hebt er maar twee.

Joop van Hecke:
17 juli 2012
Ja, dat eerste bakje koffie dat doet de wandelaar goed. Mooi filmpje. Goed idee die bandage voor je knie. Zoals iemand al zegt je hebt er maar twee en die heb je echt nodig. . Joop

HenkTimmer:
We volgen je trouw mee hoor Hanny,
sterkte met die knie.

Gisèl:
17 juli 2012
Hoi Hanny, leuk dat filmpje, (en mooie foto!!) THXX!
Voelen en beleven we een beetje waar jij loopt.
Schitterend hoor. Het weer zit je mee gelukkig.
Doe rustig met je knie. Niks forceren. Hoop dat het niet erger word. Zou wel willen dat je je hele tocht zoals gepland kan lopen. Heb je hard genoeg voor getraind!
Wij vliegen vanavond de Alpen over en landen in Zuid Frankrijk. Zijn de jongens ook weer even bij hun vader. Kunnen wij ondertussen ook nog even wat zon gaan halen voor een paar dagen. Die komt toch anders niet naar ons.
Ik volg je verhaal via de mail op mijn GSM maar lukt dan niet om terug schrijven. Zondag weer wel. Succes!

Jaap:
17 juli 2012
Goede morgen Hanny om 5 uur al uit je bed dat is vroeg maar dan heb je nog een hele lange dag voor je zelf ik hoop dat het met je knie goed komt en dat eerste bakje koffie smaakt ook wel dan ga je weer met frisse moed verder en wat een prachtige natuur heel veel sterkte we blijven je volgen geniet er maar van heel veel groeten uit terneuzen en voorzichtig met de knie ik weet er alles van

1. Zwanet:
    We volgen je trouw mee hoor Hanny,
    sterkte met die knie.
  6. Gisèl:
    17 juli 2012
    Hoi Hanny, leuk dat filmpje, (en mooie foto!!) THXX!
    Voelen en beleven we een beetje waar jij loopt.
    Schitterend hoor. Het weer zit je mee gelukkig.
  7. Jaap: