Roncesvalles - Biskarreta

17 juli 2012 - Erro, Spanje

Daar ben ik weer! Om 8 uur vanuit Roncesvalles gaan lopen en in het eerstvolgende dorpje brood, kaas en yoghurt gekocht en gepicknickt! Bij de apotheek een soort steunkous, maar dan voor de knie, gekocht. Die knie wil nog niet zo erg. Vooral dalen doet pijn. Het ding geeft wel echt steun, maar ik heb soms Wim en voortdurend mijn stok nodig. We waren om 13.15 uur in Biskarrete, een klein dorpje, na  11 km lopen. We vonden meteen een Casa Rural, een B&B. Prima kamer en ze koken voor ons vanavond:-) Aardige mensen! De kamer is heerlijk koel, dikke muren. Buiten is het warm, vooral om deze tijd. De wandeling was prachtig, ik heb een paar foto's gemaakt met de tablet, maar weet niet of het lukt ze er op te zetten. Wat een mooie natuur! Veel groen, veel stilte, veel vlinders en regelmatig zien we een grote roofvogel, waarschijnlijk een gier. Ik zag hem wel loeren...gelukkig ook flinke stukken door het bos. Toen we gisteren in de bergen liepen, kwam er toch die metafoor over het leven. Cliché natuurlijk, maar toch diepe dalen, hoge toppen en ook dacht ik op een gegeven moment: waarom zou ik dat brede pad niet nemen i.p.v. het smalle.....tja Rieuwert! Anneke ja, ga er over denken om ook de camino te lopen! Joop die koffie was weer zo heerlijk vanochtend! Nu douchen en wat eten/ drinken. Tot later!

Jan de Hoon:
Hallo Hanny,

de eerste kilometers gezet. Je bent nu pelgrim en ik lees dat het je goed afgaat. Je hebt het zwaarste achter de rug, namelijk beginnen en de Pyreneeën oversteken. Je zult zien dat het nu langzaam glooiend vlakker gaat worden. Luister goed naar je lichaam, ga langzaam en Santiago komt iedere stap dichter bij. Geniet van het leven onderweg, want voor je het weet zul je daar aankomen. Veel plezier.

Jan (de Hoon)

Ingeborg:
Ha Hanny,

Het blog schrijven krijg je steeds beter in de vingers volgens mij.
Ik duim daat je knie het houdt. Nu maar rusten vandaag.
Groetjes,

Ingeborg

Zwanet:
Toch gelopen vandaag!
Knap hoor.
Been maar wat omhoog als je uitrust lekker zittend in het zonnetje daar.
Hartelijke groet.

Trijntje:
17 juli 2012
Misschien een idee om het met ijs zakjes te koelen?Zou je in een aphoteek kunnen na vragen of dat goed is.
Hou de moed er in,de zon schijnt in ieder geval dus lekker in het zonnetje zitten is ook heerlijk.
Blijft Wim je nog lang vergezellen,of gaat hij al gouw naar huis.
groetjes,Trijntje

Rieuwert en Anneke:
17 juli 2012
je lijkt Odysseus wel, Hanny! Blijf vooral onderweg, ondanks tegenslagen op fysiek gebied en zorg dat je voorlopig nog niet bent aangekomen. Ga ik door met denken of het iets voor mij is. Denkelijk verkies ik de gebaande wegen van het Nederlandse landschap. Zuinig met die knie! Je hebt er maar twee en hinken lijkt me geen optie ;-)

In gedachten loop ik met je mee (laat Rieuwert optekenen). Ik geniet van je vergezichten, voel de lasten van je knie, luister mee met je gesprekken. Al redenerend besef ik dat ik eigenlijk een mannetje ben dat leeft in en genoeg heeft aan zijn gedachten. Dus: mijn geest beleeft alles en mijn lichaam is tevreden achter het Financieel Dagblad en het verwerken van de laatste zorgelijke gegevens van de economie. De pelgrim stijgt boven dit aardse gefriemel engeniet van alle uitzichten. 's Avonds merk jij dan weer dat je leeft onder gewone stervelingen met hun aardse kwaaltjes en gebreken. Ik realiseer me dat ik je elke dag meer bewonder in je streven boven het aardse uit te reiken.

Trijntje:
18 juli 2012
Van morgen naar je start verhaal uit gekeken,maar het is nu 10 uur en ik kan je nog niet volgen.
Ik hoop dat het goed gaat met je knie,en hopelijk tot van avond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan de Hoon:
    Hallo Hanny,

Jan (de Hoon)
  2. Ingeborg:
    Ha Hanny,

Het blog schrijven krijg je steeds beter in de vingers volgens mij.
    Ik duim daat je knie het houdt. Nu maar rusten vandaag.
    Groetjes,

Ingeborg
  3. Zwanet:
    Toch gelopen vandaag!
    Knap hoor.
    Been maar wat omhoog als je uitrust lekker zittend in het zonnetje daar.
    Hartelijke groet.
  4. Trijntje:
    17 juli 2012
    Blijft Wim je nog lang vergezellen,of gaat hij al gouw naar huis.
    groetjes,Trijntje
  5. Rieuwert en Anneke:

6. Trijntje:
    18 juli 2012
    Ik hoop dat het goed gaat met je knie,en hopelijk tot van avond.