Puenta la Reina - Estella

21 juli 2012 - Estella, Spanje

Na de koffie verder gelopen en veel olijfbomen en wijngaarden gezien! Wat die rugzak betreft, ik koop te vroeg brood en fruit etc en een liter water weegt ook door. Op een gegeven moment ben ik aan de rand van een akker op de grond gaan zitten en heb daar mijn brood met chocoladepasta die ik nog van Wim had, opgegeten. Lekker dik besmeerd, zodat het snel op is i.v.m. gewicht:-). Thuis eet ik dat nooit vanwege de vele calorieën, maar nu verbrand ik ze wel weer! En het smaakte! Een nectarine toe en veel water, ik was heel wat gewicht kwijt! D.w.z. mijn rugzak! Morgen pas eten kopen als ik het meteen kan opeten. De wandeling was heerlijk, het ruikt ook zo lekker naar de zomer. De vlinder was weer even om me heen..

Mijn voeten wilden wel verder lopen dan Estella, maar ik vond het geen goed idee, we hebben ook goed te zorgen voor de rest van het lijf:-). Ik zag trouwens twee schimmels staan in een weide, gisteren zag ik er ook al een, ik vermoed dat Sinterklaas er toch meer dan een heeft, dit even ter informatie aan de kleinkinderen:-). Toen ik aan de rand van het stadje langs een camping liep hoorde ik ineens: een rugzak met een schelp er aan! Een Nederlands gezin met drie kinderen die alle drie hoogbegaafd waren. Judith, het jongste meisje was vandaag ook jarig, ze werd 12! Ook zij ging naar het gymnasium. Het oudste meisje zal na de zomer naar de 4e gaan en zit op een speciaal gym in Zoetermeer! De familie woont in Gouda. Aardige mensen, ongelooflijk wat je in 20 minuten te weten komt:-). In Estella is het de hele week feest, middeleeuwse feesten. Druk, druk, wel gezellig, maar ik heb er niet zo'n behoefte aan. Er zijn hier drie herbergen, als je het stadje binnen loopt, zie je er meteen een, maar die staat in het ANWB boekje niet zo goed aangeschreven. De Alberque waar ik heen wilde zou naast de San Miquél kerk zijn. Voor ik het wist liep ik de stad al bijna uit. Dat voelde niet goed. Terug en vragen, maar ja vragen is niks, de antwoorden die komen in rap Spaans! Ik kon het niet vinden en ben toch in de eerste beland. Groot, zeer gedateerd! Ik slaap in een bovenbed zonder trappetje om erin te klimmen. Gelukkig los trapje gevonden.....hoop maar dat ik er de komende nacht niet te vaak uit moet:-). Gedoucht en de dagelijkse was gedaan. Ellen Lisa, ik ben 59 geworden, maar dan begint toch het 60e jaar...kan er niet omheen. Ben onder de indruk van al jullie lieve en hartelijke wensen, veel dank daarvoor! Zwanet wat jij zegt over vriendschap is helemaal waar en ik ben dankbaar voor alle warmte en vriendschap. Jan, wat een mooie beeldspraak, ik voel me de vlinder! Hans, een gids, nee die hebben ze hier op de Camino niet nodig, ieder zoekt zijn weg! Jacqueline L. Ik ga morgen voor jou lopen!

Het is bijzonder om jarig te zijn als je de camino aan het lopen bent, ver van huis, ik ben dankbaar dat ik het mag meemaken! Ik denk aan al mijn geliefden en aan jullie allemaal, één voor één komen jullie voorbij als ik aan het wandelen ben. Riet, wat fijn dat je de verhalen aan je moeder hebt voorgelezen, een kaartje voor haar gaat morgen op de post. Suzette, dank voor je lieve wensen!

Hasta manana! Hanny

Theo en Riet:
21 juli 2012
Hallo Hanny,

Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag, Bijzonder om zo je verjaardag te vieren. We genieten elke dag van je verhaal en de mooie omgeving. Vandaag hier ook mooi weer, speciaal omdat jij jarig bent. Doe je het rustig aan voor je knie, want de weg is nog lang en een zere knie is niet fijn om te lopen. Nog een hele fijne avond en tot de volgende keer. Groetjes van Theo en Riet.


Zwanet:
21 juli 2012
Wat bijzonder is aan Santiago de Compostella is dat de Abdij van Cluny deze eerste vredesbeweging daar ging stimuleren.
Cluny, een prachtig stadje!
Veel mensen staan daar een paar dagen op de camping omdat ze een bezoek aan de geloofsgemeenschap in Taizé brengen. Zo ook wij.
In Taizé worden elke dag twee diensten gehouden.
Om half 1 een korte dienst en in de avond om 20.30 uur een langere dienst.
Iedereen die van Santiago de Compostella houdt, zal zich ook in Taizé heel prettig voelen. De grote hal voor de bijeenkomst is niet zo mooi als de kathedraal van Santiago natuurlijk', maar de sfeer zal er niet minder om zijn. En die voelt altijd weer heel prettig.
Zo zuiver!
Hanny doe je best op weg naar je Compostela, het lukt je vast!
We leven met je mee, fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.


Trijntje:
21 juli 2012
Daar is onze schrijfster weer.Haar boek krijgt vast een Oscar. De naam: Hanny de Pelgrimsreiziger op weg naar Santiago.
Klinkt niet slecht he!!! Nog een fijne avond en drink maar een glaasje op je verjaardag. En val niet uit bed. Groet, Trijntje, en tot morgen.


Liselotte:
22 juli 2012
Haha Trijntje! Jammer dat je niet net als op facebook "vind ik leuk" kunt aanklikken. Ondertussen sta jij alweer bijna op Hanny voor je volgende wandeltocht, denk ik. Ik heb een gezellige avond gehad en dacht voor het slapen gaan, nog even Hanny berichten. Leuke filmpjes en foto's staan er al op. Ik had ze nog niet gezien. Succes weer voor straks en voorzichtig met de knie.
Groetjes Liselotte


Marjolein, Wim en Ria:
22 juli 2012
Lieve Hanny,
En dan ineens in bed bedenk ik: ooit (na een consult van Marjolein in Nijmegen) zagen we tijdens de Vierdaagse een heel peleton soldaten voorbijkomen met.... maandverbandjes op de schouders onder hun rugzakken. Het is maar een weet. Succes ermee.
Zonnige groet van Ria


 

5 Reacties

  1. Theo en Riet:
    21 juli 2012
    Hallo Hanny,

    Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag, Bijzonder om zo je verjaardag te vieren. We genieten elke dag van je verhaal en de mooie omgeving. Vandaag hier ook mooi weer speciaal omdat jij jarig bent. Doe je het rustig aan voor je knie, want de weg is nog lang en een zere knie is niet fijn om te lopen. Nog een hele fijne avond en tot de volgende keer. Groetjes van Theo en Riet.
  2. Zwanet:
    21 juli 2012
    Wat bijzonder is aan santiago de compostella is dat de Abdij van Cluny deze eerste vredesbeweging daar ging stimuleren.
    Cluny een prachtig stadje!
    Veel mensen staan daar een paar dagen op de camping omdat ze een bezoek aan de geloofsgemeenschap in Taizee brengen. Zo ook wij .
    In Taizee worden elke dag 2 diensten gehouden.
    Om half 1 een korte dienst inde avond om 20.30 uur een langere dienst.
    Iedereen die van Santiago de compostella houdt zal zich ook in Taizee heel prettig voelen. De grote hal voor de bijeenkomst is niet zo mooi als de kathedraal van Santiago natuurlijk maar de sfeer zal er niet minder om zijn. En die voelt altijd weer heel prettig.
    Zo zuiver!
    Hanny doe je best op weg naar je compostela het lukt je vast!
    We leven met je mee ,fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.
  3. Trijntje:
    21 juli 2012
    Daar is onze schrijfster weer.Haar boek krijgt vast een oscar .de naam ,Hanny de Pelgrims reiziger op weg naar Santiago.
    klinkt niet slecht he!!!nog een fijne avond en drink maar een glaasje op je verjaardag,en val niet uit bed.groet Trijntje en tot morgen.
  4. Liselotte:
    22 juli 2012
    Haha Trijntje! Jammer dat je niet net als op facebook "vind ik leuk" kunt aanklikken. Ondertussen sta jij alweer bijna op Hanny voor je volgende wandeltocht denk ik. Ik heb een gezellige avond gehad en dacht voor het slapen gaan nog even Hanny berichten. Leuke filmpjes en foto's staan er al op. Ik had ze nog niet gezien. Succes weer voor straks en voorzichtig met de knie.
    Groetjes Liselotte
  5. Marjolein, wim en ria:
    22 juli 2012
    Lieve Hanny,
    En dan ineens in bed bedenk ik: ooit (na een consult van Marjolein in Nijmegen) zagen we tijdens de Vierdaagse een heel peleton soldaten voorbijkomen met.... maandverbandjes op de schouders onder hun rugzakken. Het is maar een weet. Succes ermee.
    Zonnige groet van Ria