stop in Lorca

21 juli 2012 - Lorca, Spanje

Goedemorgen! Na een redelijk goede nachtrust (kreeg het een beetje koud na 3 uur), om 5.45 uur opgestaan, ontbeten en om 6.45 uur liep ik buiten. De zon net op, zo mooi! De warming-up was een klein uur klimmen! Toen wisten de spieren weer wat er van ze verwacht werd:-). Af en toe sta ik stil om alles in me op te nemen, de prachtige goudkleurige akkers, oude muildierpaden, middeleeuwse bruggetjes. Al vroeg kwamen de felicitaties voor mijn verjaardag binnen: telefoontjes, zingende kleinkinderen, sms- jes en nu zie ik op mijn blog ook allemaal felicitaties > dank jullie wel! Het is nu 11 uur geweest, heb 13 km gelopen en zit nu aan de koffie in Lorca. En omdat er hier Wifi is, kon ik het niet laten even op mijn blog te kijken. Nog 9 km en dan ben ik in Estella, daar zal ik een herberg zoeken, dan is het genoeg voor vandaag. Het wandelen gaat heel goed, heb wel wat last van mijn schouders. Rugzak is eigenlijk te zwaar. Kijken of ik daar iets aan kan veranderen:-). Ik hoop later op de dag meer verslag te kunnen doen. Drinken jullie een glas op mijn verjaardag, dat zal ik ook doen vanavond!

Hasta luego!

Jan de Hoon:
21 juli 2012
wat is er mooier om vandaag, ergens onderweg op de camino jarig te zijn. Laat het nieuwe jaar maar komen, je bent er druk mee bezig. Zoals de de rups eindelijk zijn cocon heeft gevonden in afwachting van de vlinder die zij mag zijn. Ik wens je een fijne verjaardag. En zeker, ik kan me iedere steen herinneren waar je over spreekt, het landschap, de dorpen, de bruggen, de herbergen. Je klinkt dat je het leven van de pelgrim al geheel omarmt hebt. Blijf je verwonderen Hanny, dan komen de meest bijzondere cadeautjes op je pad. Fijne verjaardag.

Jan

Hans Roos:
Hanny

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je schrijft prachtige verhalen, ik geniet er elke dag van. Hebben ze op de camino soms ook gidsen nodig?.....
groeten,

Rieuwert en Anneke:
Lieve Hanny,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel bijzonder deze op de pelgrimsroute te vieren en terecht een glaasje waard vanavond. Pas maar goed op jezelf en gooi wat troep uit die stellig veel te zware rugzak. Over je knie horen we je minder, gelukkig. Het is nog een heel eind tenslotte. Geniet van het onderweg zijn en van de wonderschone natuur. Laat de start van je 60e levensjaar gekleurd worden door je ervaringen als pelgrim. Wie weet wat voor nieuwe impulsen er verder uit voort komen.

Veel liefs van ons beiden! Rieuwert en Anneke

Joop van Hecke:
21 juli 2012
Hanny, geniet van je momenten. Zoals je verjaardag op de camino, je vlinder aan je zijde. Maar geniet vooral van je weg. Ook van mijn kant gefeliciteerd. Ik lees dat je rugzak te zwaar is, koop dan ook geen zaken onderweg maar verwijder onnodige zaken.
Joop

Ellen Lisa:
Lieve Hanny,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je al 60? Dat zou je niet zeggen, echt niet! Geniet van deze bijzondere dag. En misschien komt Bob (pappa) nog wel even langs...Deze reis zou voor hem ook iets zijn geweest; hij had altijd zo'n behoefte aan een retraite...
Liefs, Ellen Lisa

Anneke:
Hanny,
Felicitaciones por su sexagésimo aniversario en........... geniet van alle mooie momenten op jouw camino naar Santiago. Succes met je tocht - gewoon geweldig!!!

Zwanet:
21 juli 2012
Anniversaire vieren tijdens je pelgrimstocht, heel bijzonder.
Hartelijk gefeliciteerd.
We genieten van je verhalen. Fijn dat je ons mee laat genieten.
Ja, dat zal moeilijk zijn te overwegen, wat verwijder ik uit mijn rugzak.
De mijne wordt op reis altijd steeds zwaarder,dit omdat ik altijd druk ben (ja, echt waar) met het zoeken naar een mooi steentje.
Mijn verzameling!
Hanny ook sterkte vandaag ....altijd van die dagen waarin de herinneringen zo bij je zijn maar....iets wat het leven wel heel bijzonder waardevol maakt, is vriendschap. Dat mensen elkaar ontdekken in hun ware gedaante, zich met elkaar verwant voelen, elkaar verheugen en inspireren- het geeft het bestaan een heel verrassende diepte .
En die vriendschappen heb je.
Lieve groet van ons beiden.

Jacqueline:
21 juli 2012
Bijzonder om dit jaar zo je verjaardag te mogen vieren.....van Harte Proficiat met je Verjaardag!

HenkTimmer:
21 juli 2012
Hieperdepiep, maak er een gezellige avond van!
groet,
Henk

Jaap:
21 juli 2012
Hanny van harte gefeliciteerd met je vejaardag. Wat bijzonder om jarig te zijn op de camino en wat een mooie verhalen! Echt bijzonder, hou je flink en geniet van alles onderweg. Pas op voor je knie, want die moet nog langer mee. Doe het rustig aan en geniet! Hartelijke groet, Jaap & Adrie

Levien:
21 juli 2012
Hanny, namens ons ook van harte gefeliciteerd. Lees je reisverslagen met plezier. Toch proberen om niet te forceren, een zere knie is niet niks. Maar alle kleine beetjes lopen maken ook een grote afstand. Zurg ghoed voô j'n eigh'n en tot ziens.
Levien

1. Jan de Hoon:
    21 juli 2012
    wat is er mooier om vandaag, ergens onderweg op de camino jarig te zijn. Laat het nieuwe jaar maar komen, je bent er druk mee bezig. Zoals de de rups eindelijk zijn cocon heeft gevonden in afwachting van de vlinder die zij mag zijn. Ik wens je een fijne verjaardag. En zeker, ik kan me iedere steen herinneren waar je over spreekt, het landschap, de dorpen, de bruggen, de herbergen. Je klinkt dat je het leven van de de pelgrim al geheel omarmt hebt. Blijf je verwonderen Hanny, dan komen de meest bijzondere cadeautjes op je pad. Fijne verjaardag.

Jan

6. Ma/Anneke V.:
    Hanny,
  7. Zwanet:
    21 juli 2012
    Anniversaire vieren tijdens je pelgrimstocht,heel bijzonder.
    Hartelijk gefeliciteerd.
    We genieten van je verhalen fijn dat je ons mee laat genieten.
    Ja dat zal moeilijk zijn te overwegen wat verwijder ik uit mijn rugzak.
    De mijne wordt op reis altijd steeds zwaarder,dit omdat ik altijd druk ben(ja echt waar) met het zoeken naar een mooi steentje.
    Mijn verzameling!
    Hanny ook sterkte vandaag ....altijd van die dagen waarin de herinneringen zo bij je zijn maar....iets wat het leven wel heel bijzonder waardevol maakt,is vriendschap. Dat mensen elkaar ontdekken in hun ware gedaante,zich met elkaar verwant voelen,elkaar verheugen en inspireren-het geeft het bestaan een heel verassende diepte .
    En die vriendschappen heb je.
    Lieve groet van ons beiden.
  8. Jacqueline:
  9. HenkTimmer:
    21 juli 2012
    Hieperdepiep, maak er een gezellige avond van!
    groet
    Henk
  10. Jaap:
    21 juli 2012
    Hanny van harte gefeliciteerd met je vejaardag wat bijzonder om jarig te zijn op de camino en wat een mooie verhalen echt bijzonder hou je flink en geniet van alles onderweg pas op voor je knie want die moet nog langer mee doe het rustig aan en geniet hartelijke groet Jaap &Adrie
  11. Levien:
    21 juli 2012
    Hanny, namens ons ook van harte gefeliciteerd. Lees je reisverslagen met plezier. Toch proberen om niet te forceren, ee3n zere knie is niet niks. Maar alle kleine beetjes lopen, maken ook een grote afstand. Zurg ghoed voô j'n eigh'n en tot ziens.
    Levien