Acebo - Cacabelos

9 augustus 2012 - Cacabelos, Spanje

Gisteren een aardig Belgisch echtpaar gesproken, dat helemaal bezeten is van de Camino! Zij liepen deze voor het eerst in 1996. Vertrokken 's morgens om 6.30 uur uit St.Jean Pied de Port. In die tijd stond de route nog niet zo goed aangegeven en ze verdwaalden! 'S avonds om 22.30 uur kwamen ze pas ergens in Spanje aan, niet in Roncesvalles. Toch zijn ze naar Santiago gelopen! Sindsdien heeft het virus toegeslagen en elk jaar willen ze weer, of een andere route of een deel van deze route. Tja..

Vanmorgen tegen zeven uur vertrokken, nog half donker. Liep eerst verkeerd. Al snel de goede weg en het was meteen flink dalen over een smal heel slecht pad, wat bestond uit rots, stenen, keien. Pittig! Na een paar uur koffie gedronken in Molinaseca, waar ik de Duitse meisjes weer zag. Na een kwartier verder richting Ponferrada, de tempeliersstad. Daar aangekomen eerst een café americano, grote zwarte koffie:-). Foto van het kasteel gemaakt met mijn gewone camera en toen op zoek naar het cerreos, postkantoor! Gevonden en een pakket verstuurd naar Santiago:-). Mijn rugzak is ca. twee kg lichter! Het was warm, tussen de middag al 31 graden! De stad uitgelopen, moest goed opletten, want de bordjes staan soms achter een auto! Even verkeerd gelopen en gevraagd aan plantsoenwerkers. Al snel kwam ik door het eerste dorp, dat was het leuke van vandaag, steeds dorpjes, dan leg je toch veel kilometers af, maar je hebt afleiding. Intussen was het 35 graden! In het tweede dorp gestopt om wat te drinken en wie zaten daar? De Duitse meiden. Hun tempo ligt wat lager, ik haal ze altijd weer in:-). Het was nog bijna acht km naar Cacabelos, dus lopen! In het derde dorp kwam ik bij een grote coöperatie waar ze wijn maken en bottelen. Was leuk om te zien, hele grote vaten net als bij een bierbrouwerij, maar dan wijn! En een wijntje gedronken! Ik liep ook door een glooiend landschap met allemaal wijngaarden! Het werd inmiddels echt heet! 16 uur was het toen ik bij het begin van deze plaats kwam, waar een bron was! Heerlijk koud water, samen met drie Spanjaarden genoot ik daar van en kwam een beetje bij. Zit nu op een goeie plek, in de zon is het niet te harden, zeker 40 graden! Ging wat drinken en wie kwam ik daar tegen? Martijn uit Nederland! Was al weken geleden dat ik hem gezien had, gezellig bijgepraat. Inmiddels allebei het nodige beleefd! Ook nog even in de mooie wat sobere prettige kerk gezeten. De vlinder, ja die is er! Gisteren zag ik allerlei mooie vlinders, maar pas vlak voor het kruis, de witte en na het kruis weer de witte die gewoon tegen me aan vloog! Gisèl, wat mooi dat hij even in mijn tuintje was! Nu ga ik eten. Tot morgen, hoop ik! Liefs, Hanny

Suzette:
9 augustus 2012
Pas je wel een beetje op voor 't Camino-virus ;)


Jannie Buitjes:
9 augustus 2012
Hanny, wat een leuke en ontroerende verhalen weer. Vooral het verhaal van je sleutel ja dat gevoel wat je daarbij moet hebben gehad!!.Goed van je. Je gaat geweldig en gezellig dat je nu wat meer in de bewoonde wereld komt en zoals je dan weer Martijn ontmoet, heel bijzonder.
Tot je volgende verhaal , ik loop in gedachten mee. Jannie B.


Monique ( en Dick ):
9 augustus 2012
Prettige verhalen. Moed houden en sterkte.Je bent er BIJNA<
Dick


Dicky en Wim:
9 augustus 2012
Wat leg jij veel kilometers af in die hitte. Je loopt maar door.
Pas je wel goed op jezelf? Het zijn de Olympische spelen niet hoor, dat je een record moet breken.
Wij houden het maar bij de ruim 20 graden hier en gaan een weekendje naar Texel om o.a. van het strand daar te genieten.
We hopen daarna je verhalen weer te lezen en hopen te lezen, dat je het wat kalmer aan gedaan hebt met die hitte daar in Spanje.
Dicky en Wim


Rudi Clemminck:
10 augustus 2012
Hoi Hanny, het gaat goed met je merken we aan je verhalen. De verhalen over je ontmoetingen, schitterend. Vanaf maandag j.l hebben we twee jongens uit Indonesie te gast. Zij gaan vandaag weer verder naar een Festival in Belgie. Ze hebben optredens verzorgd in verschillende verzorgshuizen in de regio. Ze zijn voor de eerste maal in Europa. Je ziet er zijn allerlei soorten mensen op reis met verschillende doelen maar allemaal ontmoeten zij andere, en worden zo een ervaring rijker. Groetjes van Lia en Rudi. (ik ga nu rijst koken voor hun laatse ontbijt bij ons).


Simone:
10 augustus 2012
Hoi Hanny,
We zijn weer in het land na vijf prachtige dagen in Zweden. Nu kunnen we jou weer verder volgen.
Je wandelt wel vele kilometers in die enorme warmte. Ik weet niet of mij dat zou lukken. De warmte kan ik niet zo goed hebben.
In Zweden hebben we prachtige wandelingen gemaakt. het terrein is glooiend en af en toe een klim in de heuvels.
Goed dat je wat spullen kon wegzenden, dat maakt het wandelen waarschijnlijk wel wat "lichter". Ik hoop voor je dat de temperaturen toch wat dalen zodat je volop kunt genieten van alles om je heen en de mensen die je ontmoet.
Wandel lekker en buen viaje, hasta luego.
Simone en Aik


 

Foto’s

6 Reacties

  1. Suzette:
    9 augustus 2012
    Pas je wel een beetje op voor 't Camino-virus ;)
  2. Jannie buitjes:
    9 augustus 2012
    Hanny, wat een leuke en ontroerende verhalen weer. Vooral het verhaal van je sleutel ja dat gevoel wat je daarbij moet hebben gehad!!.Goed van je. Je gaat geweldig en gezellig dat je nu wat meer in de bewoonde wereld komt en zoals je dan weer Martijn ontmoet, heel bijzonder.
    Tot je volgende verhaal , ik loop in gedachten mee. Jannie B.
  3. Monique ( en Dick ):
    9 augustus 2012
    Prettige verhalen. Moed houden en sterkte.Je bent er BIJNA<
    Dick
  4. Dicky en Wim:
    9 augustus 2012
    Wat leg jij veel kilometers af in die hitte. Je loopt maar door.
    Pas je wel goed op jezelf? Het zijn de Olympische spelen niet hoor, dat je een record moet breken.
    Wij houden het maar bij de ruim 20 graden hier en gaan een weekendje naar Texel om o.a. van het strand daar te genieten.
    We hopen daarna je verhalen weer te lezen en hopen te lezen, dat je het wat kalmer aan gedaan hebt met die hitte daar in Spanje.
    Dicky en Wim
  5. Rudi Clemminck:
    10 augustus 2012
    Hoi Hanny, het gaat goed met je merken we aan je verhalen. De verhalen over je ontmoetingen, schitterd. Vanaf maandag j.l hebben we 2 jongens uit Indonesie te gast. Zij gaan vandaag weer verder naar een Festival in Belgie. Ze hebben optredens verzorgd in verschillende verzorgshuizen in de regio. Ze zijn voor de eerste maal in Europa. Je ziet er zijn allerlei soorten mensen op reis met verschillende doelen maar allemaal ontmoeten zij andere, en worden zo een ervaring rijker. Groetjes van Lia en Rudi. (ik ga nu rijst koken voor hun laatse ontbijt bij ons)
  6. Simone:
    10 augustus 2012
    Hoi Hanny,
    we zijn weer in het land na 5 prachtige dagen in zweden. nu kunnen we jou weer verder volgen.
    je wandelt wel vele kilometers in die enorme warmte. Ik weet niet of mij dat zou lukken. de warmte kan ik niet zo goed hebben.
    In Zweden hebben we prachtige wandelingen gemaakt. het terrein is glooiend en af en toe een klim in de heuvels.
    Goed dat je wat spullen kon wegzenden. dat maakt het wandelen waarschijnlijk wel wat "lichter". ik hoop voor je dat de temperaturen toch wat dalen zodat je volop kunt genieten van alles om je heen en de mensen die je ontmoet.
    wandel lekker en buen viaje, hasta luego.
    simone en Aik